Görögország

Görögország szigetei között akár családdal, akár barátokkal járva megtalálod a kedvedre való programot. Utaink a Jón-tengert, a Dodekanészoszt, a Kikládokat vagy a Szporádokat érintik. A Jón-tenger térségében a tradicionális települések jól megférnek a felkapott turisztikai úti célok mellett, hagyományos tavernák és elegáns éttermek váltogatják egymást. Korfu fő kikötője éjszaka mutatja legszebb arcát, amikor a fények visszaverődnek a vízről. Zakinthosz az elzárt öblök és a homokos tengerpartok otthona, itt található a híres Hajóroncsos Strand is. A Dodekanészoszon jól látható a közeli Törökország hatása, úgy a kultúrán, mint az építészeten és a gasztronómián. Egymáshoz közel fekvő szigetekből áll Kikládok, közülük Szantorini a legismertebb, ahol egészen különleges élmény behajózni a kráterbe. Csendet és békét keresőknek ideális terep a Szporádok, Szkiathoszon bejárhatók a Mamma Mia forgatási helyszínei.

Első nap

Elrepülünk Budapestről Athénba, onnan transzfer a bázisunkra, Marina Alimos-ba. Bevásárlunk, átvesszük a hajót. Vacsoránkat egy tengerparti étteremben költjük el, néhány méterre a víztől.

Második nap

Reggeli után kihajózunk, első megállónk az aprócska Lagousa-sziget: fürdünk a kellemesen langyos vízben, SUP-pal kievezünk a partra, megnézzük a kis kápolnát. Tovább indulunk Agisztrire, esti állomásunk Megalochori település kikötője, este tízig nyitva tartó bolttal és tengerparti koktélbárral.

Harmadik nap

Délnek indulunk, még Agisztri végénél fürdünk, majd irány Ídra. Mivel a táv hosszú, még egy frissítő megállást beiktatunk.

Ídra romantikus, ám apró marinájában egymás hegyén-hátán álló vitorlások közé parkolunk, megtapasztalva egyúttal a hajós népek segítőkészségét és befogadó természetét. Délután séta a városkában, szamaragolás, vacsora az utcára kitelepülő éttermek egyikében.

Negyedik nap

Rövid táv, az is megszakítva egy ebéddel. Dakosz öblében horgonyra állva ebédet készítünk magunknak, fürdünk, majszolgatunk, fürdünk, majszolgatunk. Estére Ermioni a cél, közvetlenül a tavernák elé állunk be, a városfalra.

Ötödik nap

Menet kelet, majd észak felé, közben ebédszünet a Peloponnészosz-félsziget délkeleti csücskénél egy apró öbölben. Sznorkelezünk, ugrálunk a vízbe, grillen sütjük a húsokat. Este Pórosz, ahol mindenképp felmászunk az óratoronyhoz a dombra, két okból is: bájos az épület és gyönyörű a látvány fentről. Ellenőrizzük, vajon a Puda kocsmába van-e magyar nyelvű irodalom a nyitott könyvespolcon.

Hatodik nap

Reggel a piacon veszünk halat, hogy legyen mit ebédelni, és igyekszünk minél hamarabb Aeginára érni, hogy minél többet tudjunk sétálgatni a városban.

Hetedik nap

Korán visszaállunk a bázisra, így délután lehetőségünk nyílik közvetlen villamosjárattal beutazni Athén központjába, belekóstolni az ottani hangulatba. Utolsó este a hajón.

Nyolcadik nap

Reggeli után taxiba szállunk, a repülőtérre hajtatunk. Hazaút.